10 lutego 2017

KREM Z CUKINII Z POMIDORAMI dla niemowlaka

Dawno dawno temu, w nie tak odległej rzeczywistości, czekał sobie post na publikację....
Czekał, czekał i się doczekał ;)
Kiedyś doczeka się zdjęcia :)

Krem jest prosty i znów pomogło robienie leczo na zimę, ponieważ dzięki temu miałam domowy sos pomidorowy. Sos sam w sobie jest banalnie prosty do wykonania, u mnie był bazą do leczo, dlatego zrobiłam go z 2 kg pomidorów, które uprzednio wyparzyłam i obrałam - pracę ułatwiła woda z lodem w dużej misce i garnek z wrzącą wodą, w którym stale podtrzymywałam temperaturę. Pomidory zostały pokrojone, następnie gotowane do momentu powstania gęstego sosu, gdy pomidory zmiękły całość zmiksowałam i gotowałam aż sos lekko zgęstniał.

Część sosu odłożyłam z myślą o synku. Początkowo miałam obawy, bo przecież pomidory mogą uczulać. Na szczęście przypomniałam sobie, że były w niewielkiej ilości w gotowym obiadku, dedykowanym maluszkom po 6-tym miesiącu życia. Postanowiłam spróbować urozmaicić krem z cukinii, który mi został z poprzedniego dnia.

Na początek do 100 g kremu dodałam około 20 g kremu, a całość zagęściłam gotową kaszką manną na mleku. Nawet mnie smakowało ;)

Przerażone mamy uspokajam - Synek przeżył, obyło się bez alergii, kolek i innych przygód, a kupka była wzorcowa, a na dodatek dziś dostał zupę pomidorową, która mu bardzo smakowała.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czekoladowe brownie z wiśniową nutą i sosem wiśniowym

Czekolado, ach czekolado, chodzisz za mną w dzień i w nocy, dziś Ci dam wygrać i zjem Cię. O czekolado!  Przepis jest bardzo pros...